Vršac   Najvažnije  

Vršac: Osnovna škola “Olga Petrov Radišić” obeležava 67. rođendan

Osnovna škola „Olga Petrov Radišić“ osnovana je 15.06.1955. godine rešenjem Sekretarijata za opšte poslove NOO Vršac.
Vršac: Osnovna škola “Olga Petrov Radišić” obeležava 67. rođendan

FOTO: OŠ "Olga Petrov Radišić" Vršac

Prva sednica Nastavničkog saveta održana je 2.09.1955. godine. Na ovoj sednici na predlog učiteljice Milene Bošković, škola je dobila naziv “Olga Petrov Radišić“. Upravitelj novoosnovane škole bio je Radak Veljko, a njegov zamenik Bošković Milena. U školi je bilo 12 odeljenja nižih razreda. Nastava se odvijala u dve smene pošto su korišćene prostorije zajedno sa gimnazijom na rumunskom nastavnom jeziku.

U leto 1956. godine rasformirana je Rumunska gimnazija i niži razredi te gimnazije pripojeni su osnovnoj školi. Tako je ona prerasla u osmoljetku. U školi je bilo 19 odeljenja sa 485 učenika.

U leto 1957. godine došlo je do spajanja osnovne škole “Olga Petrov Radišić“ i vežbaonice Učiteljske škole. Za direktora je postavljen Živa Sfoljan, a za zamenika Velimir Radak. Škola je imala 35 odeljenja sa ukupno 1023 učenika.

Na osnovu odluke Vlade Republike Srbije broj 022-2971/95 objavljene u “Službenom glasniku“ RS broj 49/95 i odluke Školskog odbora OŠ“Olga Petrov Radišić“ iz matične škole izdvojila se OŠ “Mladost“ sa 24 odeljenja od prvog do osmog razreda.

Od 1996.godine OŠ “Olga Petrov-Radišić“ je škola sa preko 900 učenika, raspoređenih u 42 odeljenja. U matičnoj školi, sa sedištem u Vršcu, radi 35 odeljenja, a u naseljenim mestima Straža, Mesić, Jablanka i Sočica 7 kombinovanih odeljenja od prvog do četvrtog razreda. Nastava se izvodi na srpkom i rumunskom nastavnom jeziku i jedina je dvojezična škola u gradu.

Školom danas rukovodi direktor Marizel Kempjan. Danas škola ima 434 učenika. U matičnoj školi, sa sedištem u Vršcu, radi 22 odeljenja, a u naseljenim mestima Straža, Mesić, Jablanka i Sočica 6 kombinovanih odeljenja od prvog do četvrtog razreda.

Stručna zastupljenost nastavnika je vrlo visoka, a profesionalno iskustvo solidno, što čini dobru pretpostavku za uspešnu realizaciju obrazovno-vaspitnih zadataka škole.

Svoj rad škola prati i vrednuje kroz uspeh učenika u učenju, njihovom daljem napredovanju na višim nivoima školovanja, a i rezultatima u okviru takmičenja u organizaciji Ministarstva prosvete i sporta RS, kao i drugih organizatora na različitim nivoima od lokalnih do međunarodnih.