FOTO: Piqsels
Gradnja ove deonice je počela krajem marta 2021. godine, a tom saobraćajnicom, koja ima urađenu i biciklističku stazu i trotar za pešake, izlaz na auto-put „Miloš Veliki“ biće skraćen za oko 10 kilometara, jer više neće morati da idu preko auto-puta Beograd – Zagreb.
Komercijalni ugovor za deonicu Novi Beograd – Surčin potpisan je sa kompanijom „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani“, a njegova vrednost je 70,5 miliona evra.
Ta deonica auto-puta „Miloš Veliki“ je bila građevinski veoma zahtevna, jer prolazi kroz naseljeno područje. Vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske i ulice i dr Ivana Ribara na Novom Beograd dieektno na auto-put „Miloš Veliki“.
Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd – Surčin projektovana je za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas. Ima po tri trake, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi su izgrađena i tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.
Na samom početku trase gradske magistralne saobraćajnice imaju uključenja iz dve ulice na Novom Beogradu, a dalje put vodi kroz ravnicu ka prvoj petlji, odnosno čvoru „Surčin 1“, tipa „poludeteline“.
Kraj ove deonice je kod sledeće velike petlje u Surčinu, posle koje počinje auto-put „Miloš Veliki“. Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.