FOTO: Pixabay
Većinu kvarova na vašem automobilu možete izbeći redovnim servisiranjem, ali ima i onih na koje ne možete uticati.
Motor
Havarija motora predstavlja noćnu moru za svakog vozača, bilo da je reč o novom ili polovnom automobilu. Problem najčešće nastaje zbog neredovne zamene zupčastog kaiša, čije pucanje prouzrokuje udaranje klipova u ventile, oštećenje radilice, samih klipova i glave motora.
Popravka može da košta oko 1.000 evra, pa je ponekad isplativije i jednostavnije zameniti čitav motor.
Menjač
Automatski menjači nekada su bili retkost, a danas su deo svakodnevice. Postoji više vrsta menjača ali svima je zajednička još jedna stvar – dođe li do problema popravka bi mogla da košta i do 3.000 evra.
Turbokompresor
Dizajnirani su tako da rade u preciznim uslovima i ne ostavljaju vozaču prostor za improvizaciju. Usled neredovnog održavanja, prevelikih brzina, trošenja i habanja, može doći do kvara, a jedan od ključnih simptona da nešto nije u redu s turbinom, jeste gubitak snage motora.
Popravka u zavisnosti od marke vozila košta između 500 i 1.000 evra.
Klima
Bez klime možemo voziti automobil. Takav stav, ipak, nestaje s prvom pojavom tropskih temperatura.
U većini slučajeva, dovoljna je provera pritiska, zamena filtera i tečnosti, kao i dezinfekcija. Ako su problemi veći, kao što je začepljen sistem, možda će biti potrebno zameniti čitav kompresor, što košta između 1.000 i 1.500 evra.
Vazdušni jastuci
Vazdušni jastuci ne traže redovno održavanje i neće se pokvariti sami od sebe, ali njihova zamena svakako spada među najskuplje izdatke s kojima se vlasnik suočava. Jastuke bi trebalo zameniti novima ako je došlo do aktivacije, dakle u slučaju udesa.
Airbag se nikada ne menje solo, pa treba uračunati i delove sistema ili čitavu armaturu, senzore, upravljačku jedinicu… Trošak može dostići i više hiljada evra.
Diferencijal
Zadatak diferencijala je da omogući okretanje točkova na istoj osovini različitim brzinama. Ako želite da mirno spavate, menjajte ulje u propisanim intervalima. U slučaju kvara, ako popravka nije moguća, vlasnik je osuđen na kupovinu novog diferencijala koji, u zavisnosti od marke vozila, košta između 3.000 i 4.000 evra.