FOTO: Narodno pozorište "Sterija" Vršac
Predstava u stilu poetskog realizma publici je kroz prizmu savremenog sveta otvorila jasan vidik na ovo remek delo dramske književnosti koje dugo nije izvođeno na scenama srpskih teatara.
Podela i koncept Tatjane Mandić Rigonat ovu je dramu, nekada tumačenu kao svojevrsni feministički manifest, pozorišnoj publici vratila na najlepši način. I ove je večeri publika imala priliku da vidi vrhunsko pozorišno ostvarenje u duhu klasike, ali i izvedbu dostojnu najboljih festivala.
Druga predstava takmičarskog kruga 29. Festivala klasike „Vršačka pozorišna jesen“ ponovo je otvorila prozor u svet Ivana Sergejeviča Turgenjeva. Publika je uz ansambl Narodnog pozorišta Užice uživala u predstavi „Mesec dana na selu“, u režiji Milana Neškovića.
Dramaturškinja Jelena Mijović fokus stavlja na glad za ljubavlju i uzvišenim osećanjima, na borbi da se doživi život, oseti i preživi, dok likove jasno raslojava na predstavnike bogatih koji žive u iluziji da su gospodari svega, bez kompromisa gazeći sve pred sobom i na one „na nižim pregačama društvene lestvice“, koji nemaju vremena za dokolicu i uvek bivaju ugaženi i uništeni kao „kolateralna šteta tuđih letnjih strasti“.